SEO

Kaj vse je treba postoriti za dober SEO?

Optimizacija spletnih strani že dolgo ni več zgolj pika na i, temveč je kar nujna za dobro delovanje spletišča. Ne moremo si predstavljati, da bi brez optimizacije lahko konkurirali drugim ponudnikom v isti branži, saj je ponudba na spletu dokaj nasičena. 

Vedno se moramo boriti s konkurenco, ki ima verjetno prav tako atraktivno in zanimivo spletno stran. Ciljna publika se ravna po tem, katere informacije pridejo prve pod roke, tako da pogosto klika le na prve zadetke v iskalnikih – tu pa pride do izraza SEO, ki nam pomaga do boljše uvrstitve.

Jasno je, da brez optimizacije ne bo šlo. A to še ne pomeni, da je treba vse svoje napore posvetiti optimizaciji za iskalnike. Imeti moramo dobro spletno stran, ki uspešno predstavlja svojo vsebino in tudi na druge načine opravlja svoje delo. Optimizacija šele na dolgi rok pripomore k uspehu na spletu. Vedno je treba ta prizadevanja uravnovesiti, da dobimo kar najboljši rezultat. To velja tudi za sam SEO, saj se srečamo z različnimi opravki, na katere moramo biti pozorni.

Ključna opravila za SEO

Največ pozornosti namenjamo tistim ključnim opravilom, na katera gotovo ne smemo pozabiti. Ne smemo zanemariti še drugih opravkov, a prav z osnovnimi nalogami bomo naredili največjo razliko in zagotovili dostojno uvrstitev na seznamu rezultatov v spletnih iskalnikih.

SEO je zaslužen za to, da se bo povezava do vaše strani pojavila na prvem mestu v iskalnikih

Najprej je treba poskrbeti za to, da je sama spletna stran dobro pripravljena. Temu pravimo on-site optimizacija, saj vključuje prilagoditve same spletne strani. Je pa delo precej bolj obsežno, kot bi si morda mislili. SEO namreč poteka tudi v ozadju, ne le na vidnih straneh spletišča. Treba je urediti mnoge detajle, optimizirati hitrost nalaganja, počistiti kodo in nasploh pripraviti prijazno spletišče tako za obiskovalce kot tudi za robote spletnih iskalnikov. Temu pravimo tehnična optimizacija in je temelj za uspešno optimizacijo na druge načine. Hkrati pa močno pripomore k izkušnji obiskovalcev, kar ima seveda odličen učinek za vsakogar.

Na spletni strani lahko opravimo še kar nekaj drugega dela za SEO. Veliko šteje to, da imamo optimizirano vsebino in urejeno podobo spletne strani. Iskalniki se orientirajo predvsem po vsebini, saj je to tisto, kar uporabniki spleta pravzaprav iščejo. Zato moramo imeti na spletni strani kvalitetna besedila, po možnosti tudi slike in druge vsebine. 

Vsebine morajo biti pregledne in lepo urejene, vestno vključujemo tudi ključne besede, po katerih bodo iskali uporabniki iskalnikov. A to še ni vse, vsebine morajo biti tudi tehnično izpopolnjene, opremljene z ustreznimi značkami, razmejene z naslovi in podobno. Tako imamo pri on-site optimizaciji preplet tehničnih in vsebinskih opravil, s katerimi poskrbimo za dobro osnovo.

Off-site SEO

Ko poskrbimo za optimizacijo na sami spletni strani, lahko izkoristimo še možnost optimizacije s pomočjo drugih spletišč na internetu. Tudi to je pomemben korak, čeprav je temelj dobro pripravljena spletna stran. Ne smemo se torej prenagliti, najprej poskrbimo za osnove.

Na dolgi rok pa vsekakor veliko šteje tudi off-site SEO. V preteklosti je imel ta pristop še boljši učinek, ko so iskalniki veliko bolj cenili povezave z drugih spletnih strani. Več povezav kot imamo na svojo stran, bolj ugledna je v očeh iskalnikov in publike. 

To pomeni, da se splača pridobivati različne povezave z drugih spletišč, po možnosti s kar se da uglednih. A pozor, algoritmi iskalnikov prepoznavajo različne vzorce v pojavljanju teh povezav, zato optimizacije ni mogoče opraviti z bližnjicami. V preteklosti je bilo včasih možno pridobiti odličen položaj v iskalnikih z neštetimi povezavami z drugih spletišč, danes pa je to delo zahtevnejše.

SEO nudi tudi dober vpogled v statistiko in delovanje spletne strani

Večinoma off-site SEO danes vključuje pripravo zanimivih in kvalitetnih vsebin, ki se objavljajo po drugih spletnih straneh. Ne gre le za povezavo, temveč za vsebinsko bogate prispevke, ki spremljajo te povezave. Večje SEO agencije imajo pravo omrežje spletišč, na katerih se takšne vsebine lahko objavljajo in tako pridobivajo ugled pri spletnih iskalnikih. Ravno zato je pametno za optimizacijo izbrati dobrega ponudnika, ki lahko zagotovi odličen končni rezultat.

Za dober SEO potrebujemo odličnega izvajalca

Tudi med ponudniki SEO storitev imamo veliko konkurence. Pogosto se preprosto odločimo za tistega, ki nam izdeluje tudi spletno stran. Nenazadnje je treba že v tej fazi marsikaj postoriti, tu se opravlja predvsem tehnična optimizacija, pripravimo tudi nastavke za kasnejšo optimizacijo.

Najdemo pa seveda tudi agencije, ki se ukvarjajo z različnimi spletišči in dolgoročno optimizacijo, ne le pri izdelavi spletne strani. V tem primeru bo ponudba verjetno vključevala pregled in ureditev tehnične optimizacije ter on-site optimizacijo, nato pa načrt za redno off-site optimizacijo na dolgi rok. Tu se odločamo med uglednimi agencijami, ki nam lahko zagotovijo kar najboljše rezultate, dolgoročno pričakujemo izvrstne položaje v spletnih iskalnikih, posledično tudi več prometa in več strank, torej tudi bolj uspešno poslovanje. S tega vidika se SEO sam poplača, če izberemo pravega ponudnika. Tudi, če je za optimizacijo potrebna nekoliko višja investicija, bomo ves vložek dobili nazaj z obrestmi, saj ima optimizacija odlične rezultate, ki neposredno pripomorejo k našemu poslovanju.