upravljanje odnosov s strankami

Napredno projektno vodenje

Delo po projektih omogoča zelo učinkovito prilagoditev dela v skupini sodelavcev, seveda pa na ta način lahko delamo tudi samostojno. V vsakem primeru se za zelo dobrodošlo izkaže dejstvo, da lahko svoj delovni proces do potankosti optimiziramo. To pa ne bo nujno enostavno, še posebej ne v večjih podjetjih, pri katerih pa je še bolj pomembno, da delajo učinkovito.

Večji projekti imajo več vidikov, ki jih je treba obdržati pod nadzorom. Eno je seveda proizvodnja oziroma sama storitev, a ne smemo pozabiti tudi na druge detajle, ki vodijo do odličnega rezultata. Pogosto pride v poštev tudi komunikacija z naročnikom, nenazadnje tudi upravljanje odnosov s strankami, ki čakajo na končni izdelek, to velja za praktično vse vrste dela. V nekaterih primerih je treba skrbeti za koordinacijo z dobavitelji in prevozniki, pa tudi druge opravke imamo. Tako se je treba večjim projektom posvetiti v bistveno večjem obsegu, ne gre le za opravljanje osnovne dejavnosti.

Za učinkovito projektno vodenje moramo vse omenjene opravke izvesti kar se da elegantno, brez nepotrebnih zamud in zapletov. Poleg tega moramo skrbeti za dobro koordinacijo z vsemi vpletenimi, tako za upravljanje odnosov s strankami kot za komunikacijo z drugimi, ki so vpleteni v proizvodni proces. Veliko šteje tudi upravljanje zaposlenih, ravno na to se običajno osredotočimo, če želimo zagotoviti optimalno projektno vodenje. Ni pa nujno, da bo že to zadostovalo, če nismo dobro pripravljeni na takšne projekte. Najprej moramo ugotoviti, ali imamo na voljo ustrezen kader, kako razporediti zaposlene in kako projekt seveda izpeljati. To so osnove, ki morajo biti izpolnjene še preden svoj čas namenimo za upravljanje odnosov s strankami in podobne zadeve. Gre za osnove dobrega poslovanja, zato teh opravil ne smemo zanemariti – že od vsega začetka poslovanja jim je pametno namenjati zadostno pozornost, da vzpostavimo optimalno poslovno prakso.