Nakup podjetja

Poslovno pot lahko začnemo tudi z nakupom podjetja

Podobno kot posamezniki morajo tudi podjetja in organizacije redno kupovati blago in storitve, da bi zadovoljile svoje potrebe. Nakup podjetja je formaliziran ustaljen postopek, ki ga moramo preden se podamo v proces nakupa dobro poznati.  

Nakup podjetja je tako ustaljeni postopek, ki nam ga lahko uredi eno izmed usposobljenih podjetij, ki so na voljo. Četudi smo lastniki podjetja, običajno nismo vešči v nakupu novega podjetja, zato je ključno da se zaupamo strokovnjakom. 

Kako poteka nakup podjetja?

V večini primerov je nakup podjetja, ki že obstaja manj tvegan kot začeti posel iz nič. Ko kupite podjetje, prevzamete operacijo, ki že ustvarja denarni tok in dobiček. Imate uveljavljeno bazo strank, ugled in zaposlene, ki poznajo vse vidike poslovanja. 

Zato za nakup podjetja ni potrebno izumljati novih postopkov in sistemov, saj je vse potrebno že postavljeno. Seveda pa je za pravilno izpeljavo potrebnega veliko znanja in izkušenj. Hitro se lahko zgodi, da se nam kaj nehote zalomi. 

Kaj je vrednotenje podjetja?

Ocena vrednosti podjetja je splošni postopek določanja ekonomske vrednosti celotnega podjetja ali enote podjetja. Vrednotenje podjetja se lahko uporablja za določanje poštene vrednosti podjetja iz različnih razlogov, vključno s prodajno vrednostjo, ugotavljanjem lastništva partnerjev, obdavčitvijo in celo postopki ločitve. 

Lastniki se pogosto obrnejo na poklicne ocenjevalce podjetij za objektivno oceno vrednosti podjetja, saj je ocena vrednosti podjetja lahko ključna pri postavitvi prave cene. 

Osnove poslovnega vrednotenja

Tema poslovnega vrednotenja se pogosto obravnava v podjetniških financah. Ocena vrednosti podjetja se običajno opravi, ko želi podjetje prodati vse ali del svojih poslov ali se želi združiti z drugim podjetjem ali ga prevzeti. 

Vrednotenje posla lahko vključuje analizo vodenja podjetja, njegove kapitalske strukture, prihodnjih možnosti dobička ali tržne vrednosti njenih sredstev. Ocena vrednosti podjetja poteka z določenimi orodji, ki se razlikujejo glede na ocenjevalca, glede na podjetje in tudi glede na panogo.