Dizel je priljubljeno pogonsko gorivo, ki ima v primerjavi z bencinom kar nekaj prepričljivih prednosti, predvsem v sodobnih vozilih, ki zmorejo to gorivo do popolnosti izkoristiti. A ima tudi nekaj pomanjkljivosti, ki jih ne moremo kar zanemariti. Omeniti je treba predvsem škodljiv vpliv na okolje in na zdravje ljudi – izpušni plini dizelskih motorjev v primerjavi z bencinskimi vsebujejo lahko tudi 10x več trdnih delcev, v okolje lahko sproščajo tudi rakotvorne snovi in nasploh zahtevajo več pozornosti pri filtriranju. Seveda plini niso takoj škodljivi, posledice se pokažejo po dolgotrajnem vdihavanju, a ravno zato je problematika še bolj grozeča – ukrepati je treba preventivno.
Tveganje nekoliko omilijo kakovostni izpušni sistemi, ki dobro prečiščujejo izpušne pline, preden ti uidejo v okolje. Ključnega pomena je, da ima tak sistem dovršene komponente za prečiščevanje plinov in za filtriranje trdnih delcev. Med najpomembnejšimi deli sistema je gotovo FAP filter, ki služi prav zadrževanju trdnih delcev, ki nastanejo pri nepopolnem izgorevanju v dizelskem motorju. Visoka vsebnost sajastih delcev je glavna grožnja za zdravje, zato je kakovosten FAP filter nepogrešljiv. S fino mrežo zadržuje trdne delce in jih zbira še preden uidejo skozi izpušno cev. Pri tem izpušne pline seveda prosto prepušča skozi filter, naloga za čiščenje teh pripada katalizatorju. FAP filter bo učinkovit, če bo čist in vzdrževan – v nasprotnem primeru se začne sajasti material nabirati na filtru in ovirati izločanje izpušnih plinov, to povzroči pregrevanje motorja in slabšo zmogljivost, tudi slabši izkoristek. Kakovostni izpušni sistemi pri dizelskih vozilih torej ne služijo le zadrževanju škodljivih delcev in filtriranju plinov, temveč se njihove odlike pokažejo tudi pri zagotavljanju odličnega delovanja motorja.
FAP filter je mogoče odstraniti, lahko ga nadomestimo z učinkovitejšim, predvsem pa je treba ta kos redno čistiti. To lahko storimo kar med vožnjo, če nekaj minut vozimo hitreje in pri višjih obratih.