Katalizator predstavlja srce izpušnega sistema v vsakem avtomobilu. To je visokotehnološki izdelek, ki skrbi za čiščenje izpušnih plinov, pri tem pa skuša kar se da malo obremenjevati motor na notranje izgorevanje. Izdelava katalizatorja poteka v specializiranih proizvodnih linijah in obsega znanja s področja fine keramike, redkih kovin in njihovega nanašanja v tankih slojih, hkrati pa tudi splošnih strojniških veščin, na primer oblikovanja in modeliranja izdelka. Razvoj teh tehnologij pa se vedno začne v laboratoriju, kjer z različnimi zlitinami kovin preizkušajo njihov vpliv na izpušne pline.
Osnovni katalizator je narejen iz keramične mase, ki je nasičena z vzdolžnimi luknjicami, kjer lahko prehajajo plini. Tudi sama keramika, iz katere je izdelan katalizator, je precej porozna, a hkrati dovolj trda, da vzdrži tresljaje, prisotne pri vožnji vozila. Zato ima večina katalizatorjev izjemno veliko aktivno površino, na kateri potekajo kemijske reakcije. Na to površino je naparjena majhna količina platine, paladija ali rodija. Uporabljajo se tudi zlitine teh in še nekaterih drugih kovin. Pri sodobnih motorjih na dizelsko gorivo se uporablja še dodatni katalizator, na katerega ves čas po malem brizga raztopina AdBlue in tako še malo poveča izkoristek katalize.
Taki katalizatorji so namenjeni čiščenju ogljikovega monoksida, odvečnih nezgorjenih ogljikovodikov in zlasti dušikovih oksidov, ki zastrupljajo okolje. Za filtriranje trdih delcev pa se raje uporablja namenski fap filter, ki učinkovito filtrira sajaste delce iz izpustov. Tipičen fap filter je narejen podobno kot katalizatorji, le da keramična satovnica ni prekrita s kovinskim nanosom. Trdi sajasti delci se namreč najbolje primejo grobe keramične površine, ki je je v fap filtru več kot dovolj. Po tem, ko se fap filter dovolj segreje, pa že nanešeni delci začnejo zgorevati v neškodljiv ogljikov dioksid. Pri tem je pomembno, da se na redne intervale doseže dovolj velika temperatura, ki omogoča temeljito samoočiščevalno funkcijo.